´

Mýty o použitých lyžiach, ktorým neverte

Po tomto článku sa budete cítiť, ako by ste sa zvrhli z kopca plného ilúzií. Odteraz už vyjdete na hory so správnymi informáciami aj lyžami. Článok vám otvorí oči. Mýty o použitých lyžiach sa medzi zákazníkmi stále šíria.

1.   Vrchný povrch a vzhľad lyží určujú kvalitu

Ste profesionál a na lyžiach športujete skutočne často. Váš štýl je celkom svižný, a tak sa občas stane, že sa v postoji dotknú jedna druhej. Pri vleku vám do nich nesprávne najazdí sused, a tak sa lyže poškľabú kludne do 2 dní. Inak sú ale v absolútnom poriadku. Ako milovník hôr a duša športovec viete, že je potrebné sa o svoje lyže starať. Vzhľad proste nie je úplne rozhodujúci, preto ich dávate pravidelne do servisu. 

O ich kvalite hovorí hlavne starostlivá údržba a starostlivosť, preto na prvý pohľad veľmi poškriabaná lyža nemusí byť nutne obstaraná. Ide len o kozmetickú chybu, ktorá nemá vplyv na funkčnosť a bezpečnú jazdu.

A potom je tu váš známy. Na lyže sa postaví raz do roka, na povrchu sú netknuté, takže pre laiky ideálne. Bohužiaľ, ale necháva ich celý rok v pivnici, kde je vlhko a chlad. V každom správnom servise vám preto povedia, že na prvý pohľad nádherná lyža nemusí byť kvalitná. Oko odborníka jednoducho rozozná, ako sa o ňu majiteľ staral aj mimo svahu. Lyže teda takisto výrazne ovplyvňuje ich skladovanie v teple a suchu. Ak tomu tak nie je, je niečo zlé. 

Ak by ste si neboli istí, či je lyža, ktorá sa leskne, v poriadku, naši technici, ktorí už mali pod rukami tisíce lyží, vám radi pomôžu.Mýty  o použitých lyžích

2.   Nový model je vždy zárukou kvality

Ani nový model vám nezaručuje kvalitu lyže. Lyže z minulého roka vám síce môžu pripadať, že sú menej použité než tie, na ktorých majiteľ lyžoval päť rokov, ale opak môže byť pravdou. Jednoročné lyže mohli byť na horách pôstavané a válené, kým rekreačný lyžiar na päť rokov starých lyžiach vyrazil na kopec možno len o sviatkoch.

Akriešite dĺžku používania, myslete znova na servisAj keď sú staršie lyže viac použité, neznamená to, že nemali lepšiu starostlivosť ako úplne nové. Budeme sa opakovať, ale hlavné slovo v rozhodovaní má opäť SERVIS.

3.   Lyže z požičovne sú horšie než tie od prvého majiteľa

„No však, lyže z požičovne malo toľko ľudí.“ Áno, táto hláška môže byť pravdivá, avšak v Happy Sporte máme na sklade aj mnohé lyže, ktoré sú takmer netknuté a na horách boli len na chvíľu.     

Lyže z požičovne majú navyše jednu veľkú výhodu! Zvyčajne ide o oveľa lepší servis – pravidelný, vykonaný v čase, kedy to lyže vyžadujú, nie v momente, kedy na ne má čas majiteľ. A v neposlednom rade: v požičovnizaručujeme za funkčné a kvalitné viazanie. Máme ho pod kontrolou oveľa viac než jednotlivci z bazárov.

 Mýty  o použitých lyžích

4.   Cena vypovedá o kvalite lyží

Hneď teraz si povedzme, že nie je dobré rozhodovať sa len podľa ceny. Lyže z druhej ruky majú navyše hneď niekoľko aspektov, ktoré tvoria konečnú cenu, preto sa môže stať, že lyže určená profesionálnemu športovcovi môže byť rovnako drahá, alebo dokonca lacnejšia než lyže pre rekreačného lyžiara.

Zorientovať sa v ponuke je proste ťažké a cena tomu veľmi nepomôže. Odpoveď na otázku ako vybrať lyže je totiž veľmi individuálna. Pri výbere by ste mali hodnotiť lyže najmä ako celok. Ak si však nie ste istí, neváhajte sa na nás obrátiť, povieme vám o nich všetko od A do Z. 

Často si hovoríte: „Veď nezávodím, nie? Akákoľvek bazárová lyža mi bohato stačí…“? Potom robíte chybu, pretože nesprávne zvolené lyže škodia, skôr než aby zaručovali radosť z poriadnej lyžovačky. Na hory predsa chodíte pre dokonalé zážitky, nie pre trápenie a ak máte cenový limit, vždy vámnájdeme typ v kategórii, aby ste ušetrili.

 Mýty  o použitých lyžích

5.   Podošvu nesmiete opravovať

Jasné, že ideálna podošva je tá netknutá a bez opráv. Lenže my vieme, že oveľa dôležitejšia je frekvencia a kvalita jej servisuTakýto zásek sa dá kvalitne opraviť vždy, ale hrúbku hrany a množstvo podošvy už nikto nevráti.

V ideálnom prípade máte lyže, na ktorých je podošvy dostatok - materiál nie je obrúšený alebo sa obrusuje odborne a pravidelne. Pýtate sa prečo? Pretože pri pravidelnom servise sa odstráni z podošvy oveľa menej materiálu, než keď sa jej venujete starostlivosť raz za päť rokov.päť rokov. Samozrejme, každá značka používa rôzne hrúbky hran a sklzových plôch, tak je lepšie sa poradiť s odborníkom. Ten vie, aký servisný krok je pre lyže dobrý a koľko materiálu má obrobiť.

Nie vždy majú pravdu práve predavači na bazároch. Každá lyža je iná, každá si zaslúži iné zaobchádzanie, a to my vieme. Venujeme sa im už viac ako 30 rokov a poradíme vám, čo je potrebné. Veríme, že už ste si sundali ružové okuliare a naďalej nasadíte iba lyžiarske. Tak šťastnú voľbu a tie najlepšie zážitky na horách. 

Mohlo by vás také zajímat

Kam ísť / Zima

Kam na skialpy – víkend v Rakúsku

Tipy a rady / Zima

Tipy na vianočné darčeky pre všetkých milovníkov snehu

Tipy a rady / Zima

Vianoce bez starostí: Kompletný sprievodca balíčkami a výhodami Happy Športu

Potrebujete poradiť?

Teraz sme offline
PO-PÁ 11:00 - 19:30 SO-NE 10:00 - 18:30
+420 774 493 483 dotazy@happysport.cz